czwartek, 12 lipca 2012

Ewa Nowak, Dane wrażliwe

Autor: Ewa Nowak
Tytuł: Dane wrażliwe
Wydawnictwo: Egmont Polska
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 208

Kolejna książka Ewy Nowak, która jest w porządku podczas czytania, ale wiem, że tydzień później będę miała problem z przypomnieniem sobie jej treści (choć może nie, dzięki temu blogowi ^^). 

Na pewno znacie przysłowia o kłamstwie: kłamstwo ma krótkie nogi, kłamstwem daleko się nie zajdzie, kłamstwo przeminie, prawda nie zginie i prawda jak oliwa zawsze na wierzch wypływa. O tym właśnie jest ta książka.

Główna bohaterka - Nina Petrykowska - gimnazjalistka z kompleksami za pasem, rozpoczynając swą przygodę z kłamstwem nie potrafi się opanować i ciągle brnie dalej. Tworzą się nowe problemy, a  kłamstwo jest tak zawikłane, że trudno będzie je odkręcić. Nina chce jednak zaimponować koleżankom z klasy i zwrócić uwagę mamy, która zamiast skupiać się na dzieciach, skupia się na swoim wyglądzie. 

W książce zostały opisane relacje pomiędzy rówieśnikami, rodzicami z niezwykłą prawdziwością. Ewa Nowak jest psychologiem-terapeutą i na pewno do umiejętności obserwacyjnych i poznawczych nie można się przyczepić. Czytając Dane wrażliwe niezwykle łatwo było mi wrócić do czasów gimnazjum, gdzie faktycznie były takie relacje, takie reakcje między koleżeństwem. Każde dziecko też chce zaimponować swoim rodzicom bez względu na konsekwencje.

Polecam książkę zwłaszcza młodzieży szkolnej, bo to oni będą najbardziej rozemocjowani podczas czytania.

Mam pewną wątpliwość jeśli chodzi o książki autorstwa Ewy Nowak. Wszystkie, które czytałam mają różne fabuły, ale poprzez styl, szkolne tło i zbliżone wątki poboczne podczas czytania trochę się nudzę a po jakimś czasie po przeczytaniu wszystkie jej książki zlewają mi się w jedno.

Ocena: 4/10

2 komentarze:

  1. Zaczęłam właśnie czytać, zobaczymy jak ja na nią zareaguje ;)
    Super blog ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    books-imagination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń