niedziela, 28 kwietnia 2013


Autor: Markus Zusak
Tytuł: Złodziejka książek
Oryginalny tytuł: The Book of Thief
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2005
Liczba stron: 496



Piękna książka. Zupełnie inaczej napisana historia mówiąca o wojnie. Kiedyś myślałam, że już nie chcę czytać o wojnie. Każda książka w ten sam sposób opowiadała o rzeczach bardzo trudnych i raniących mnie jako człowieka wrażliwego. Największe wrażenia zrobił na mnie Tadeusz Borowski. Jednak ta książka patrzy na wojnę z zupełnie innej perspektywy.

Na początku nie widziałam, co mam myśleć. Czytałam po kilkanaście stron dziennie aż nastąpił przełom i nie mogłam się od  Kiedy narratorem czyni się Śmierć całkiem inaczej czytelnik (w tym wypadku ja) odbiera książkę. Tutaj Śmierć ma bardziej "ludzkie" uczucia niż niektórzy ludzie. Nie wiem, co powiedzieć więcej o tej książce.

Dlaczego "złodziejka książek"? Książka odgrywa tam istotną rolę. Dlaczego? Nie chcę Wam właśnie tego zdradzać. Sami się musicie dowiedzieć sięgając po tę pozycję.

Miejscami płakałam, miejscami miałam w głowie wielki znak pytajnika. Na pewno nie byłam obojętna na to co się działo.

Ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz